חשמל סולארי – מה זה בעצם?
זהו למעשה חשמל המופק באמצעות אנרגיה סולארית המגיעה אלינו מהשמש.
כיום קיים צורך משמעותי במציאת אנרגיות חלופיות , הכוונה לאנרגיות ירוקות אשר ניתן להפיק מן הטבע.
במאה האחרונה נעשים הרבה מחקרים בתחום האנרגייה החלופית אם ע"י שימוש בגאות והשפל של הים ועד ליצירת אנרגייה גרעינית.

יתרונות החשמל הסולארי

בין היתרונות המשמעותיים ביותר בהפקת חשמל סולארי חשוב לציין כי מדובר בייצור חשמל על ידי מקור אנרגיה טבעי שאינו גורם לזיהום האוויר ושומר על סביבה ירוקה. כמו כן מדובר באנרגיה מתחדשת שאינה מתכלה בניגוד לשימוש במקורות אנרגיה אחרים, כגון: פחם, נפט גז ועוד. אנרגיה סולארית היא בלתי נדלית ומסייעת בביטול התלות בגורמים חיצונים להפקת החשמל. מערכת אנרגיה פוטו-וולטאית מסייעת בחסכון משאבי קרקע רבים הודות לאפשרות התקנתה על גגות. יתרון חשוב - מערכת סולארית אינה פולטת פחמן דו חמצני לסביבה. 

חשמל סולארי – השקעה משתלמת
עבור החשמל המוזרם אל הרשת מזוכה הצרכן ב"קרדיט" אותו ניתן לנצל במספר דרכים:
·         קיזוז לטובת חשבונות חשמל אחרים בבעלות אותו צרכן
·         שימוש בעונה שבה צריכת החשמל גבוהה מהחשמל המיוצר ע"י המערכת הסולארית
·         מכירה לחברת חשמל בתעריף שווה ערך למרכיב היצור במחיר החשמל
בכל מקרה ניתן לאגור את הקרדיט לתקופה מירבית של שנתיים. לאחר מכן חובה לנצלו באחת מהדרכים הנ"ל.
הסדרה זו אינה מוגבלת בזמן כך שההשקעה הראשונית עשוי ה לשמש למשך עשרות שנים.
נכון ל 01.08.2016 בוטל על הקרדיט מס! לאחר פעולת חקיקה מאומצת על מנת לפתור את בעלי המערכות הסולאריות הביתיות מכל חובת דיווח לרשויות המס וניהול ספרים, לרבות תשלומי מיסים צלח המאמץ ומערכת סולארית הפכה מהשקעה המשתלמת ביותר, להשקעה משתלמת עוד יותר אך השינוי הגדול הגיע בפשטות ההחזקה כך שאין צורך להתעסק בבירוקרטיה שכולנו כלכך אוהבים

חשמל סולארי כאנרגיה מתחדשת

אחת הסיבות העיקריות למציאת אנרגייה חלופית נוצרה כתוצאה מכך בכדי לייצר חשמל . האדם משתמש כיום במחצבים קונבציונלים ולמעשה אלו חומרים מתכלים תוך שימוש באוצרות טבע המנוצלים ושלא יחזרו. משמעות של אנרגיה מתחדשת היא אנרגיה שבכדי להפיק אותה איננה מתכלה אלא מתחדשת.
החשמל סולארי אשר מופק ע"י חום הוא למעשה המוביל היום בתחום האנרגיה המתחדשת.
אנרגיה פוטו ואלטאית – השיטה להמרה לחשמל סולארי.
אנרגיה זו למעשה מהווה תחליף לשיטות ייצור חשמל ובנוסף כפי שכבר הזכרנו זו אנרגייה מתחלפת בלתי נדלת. כל שנותר הוא להבין כיצד ניתן לנצל את קרני השמש ועל הדרך בה אנו משתמשים כיום לחשמל סולארי לניצול ביתי או למטרות תעשייתיות.
כדי להבין כיצד אתם יכולים להיות חלק מהמהפכה של עולם ה"אנרגייה המתחדשת" או אם תרצו "אנרגיה ירוקה" , השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.


תגובות

  1. אנחנו כמדינה מתקדמים בכיוון של מציאת מקורותאנרגיה חלופים לדלק והנפט הקיימים היום. חברת דלק קידוחים בהנהגתו של יוסי אבו כבר מצאו גז טבעי וכבר מוכרים אתו לאירופה ומצרים. אני חושב שבעתיד נוכל ממש להיות אחת המעצמות החשובות ביותר בעולם בכל הקשור לגז טבעי.

    השבמחק
  2. היתרונות של הגז הטבעי לעומת ייצור חשמל מפחם הם ברורים מאליו - פחות מזהם ויותר יעיל. הפיתוח של מאגר לוויתן גז טבעי יעזור למדינה לעבור עוד שלב בדרך לעצמאות אנרגטית

    השבמחק
  3. יתרונות ייצור חשמל סולארי כאנרגיה מתחדשת ע"י שימוש בגז טבעי (דלק קידוחים בראשות יוסי אבו) הם רבים ונכונים למדינת ישראל, כמו כן למשקיעים

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מערכת סולארית ביתית